maandag 3 december 2012

Eindelijke gevonden: de gewenste pay-off (3-12-2012)

Na een zoektocht van enige jaren is hij dan eindelijke gevonden: een goede pay-off. Die luidt Covide CRM: het geheim van een slimme organisatie!

Pas geleden waren Karin en ik met Karin's oudste dochter Anne in het Westerpark. Het zonnetje scheen en wellicht kwam het daardoor, dat ik het aandurfde om één van mijn grootste struikelblokken als ondernemer al mijmerend te delen. Anne is - zo moet je weten - een jonge vrouw van nog net geen dertig, die vanuit haar professie altijd goed is voor een frisse eigen mening. Niet gehinderd door mijn onzekerheid liet ze duidelijk blijken, de op dat moment door mij geprobeerde korte merkbeschrijvingen bepaald niet uitblonken in het opwekken van nieuwsgierigheid. Iets wat toch als basisvoorwaarde nummer één moet worden beschouwd.

Al dagdromend kwamen we uit bij 'het geheim'. En daar bleek ik de volgende dag al iets mee te kunnen, wat me in de jaren hiervoor niet was gelukt. Omdat enerzijds CRM zo'n enorm container begrip is en anderzijds omdat wij niet genoeg durfden te focussen, hebben we jarenlang gezocht naar een goede pay-off: een enigszins prikkelende korte zin, die duidelijk maakt, waar Covide CRM voor staat. 

CRM wordt door grote groepen mensen vooral - soms lijkt het zelfs uitsluitend - gezien als een methode om het salestraject te controleren en vorm te geven. Vooral de wat oudere CRM-pakketten hebben een iets andere insteek. Daar gaat het vooral om het beheren van relaties. Gelukkig wint ook de opvatting terrein, dat customer care een belangrijk onderdeel van CRM zou moeten zijn en - het moet gezegd - een groeiend aantal CRM-systemen heeft ook projectmanagement als onderdeel van CRM omarmd.

Als nog steeds vreemd eendje in de bijt hebben we ons bij Covide CRM altijd bezig gehouden met al die verschillende facetten. Maar dan wel vanuit het perspectief van de communicatie. Of je het daarbij dan om interne communicatie hebt of op relaties gericht; beide vormen een kamer van het hart van onze visie op CRM. Daarbij gaat het om klantgerichtheid enerzijds en samenwerken anderzijds. Omdat die combinatie leuk is, de medewerkers én de klanten inspireert tot positiviteit en uiteindelijk bijdraagt tot succesvolle onderneming. Op de kortere maar zeker ook op de lange termijn. 

Er wordt immers binnen bedrijven veel tijd en geld verspild. Bijvoorbeeld door zoeken naar de juiste informatie, onvoldoende samenwerken en geringe klantgerichtheid. 

Daar zijn inhoudelijke redenen voor, maar het ontbreekt ook aan de juiste tools.

Onze missie is om te helpen samenwerken en klantcontacten slim te organiseren. Zodat individuele medewerkers gedisciplineerde teamspelers kunnen zijn. Voor optimaal rendement in klantbeleving en bedrijfsresultaat.

De hiervoor geschreven zinnen staan allemaal al tijden op onze website. Maar het bruggetje ontbrak. Hoe simpel kan het zijn? 

Met 'het geheim van een slimme organisatie!' is het bruggetje aanwezig.

Met dank aan Anne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten